بررسی سئو سایت رقبا به زبان ساده
چطور سئو سایت رقیبان را آنالیز کنیم؟
به این ترتیب، توجه به این عوامل میتواند به شما در بهبود سئوی سایت خود کمک کند. گاهی اوقات، بررسی رقبا باعث میشود متوجه شوید برند شما در چه زمینههایی ضعیف است. این تحلیل به شما کمک میکند نقاط ضعف خود را برطرف کنید و تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشید. بهبود تجربه کاربری، زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش میدهد و به بهبود رتبه شما کمک میکند. با بررسی لینکهایی که رقبای شما از سایتهای معتبر دریافت کردهاند، میتوانید همین منابع را برای خود هدف قرار دهید و از آنها لینک بگیرید. هرچه تعداد لینکهای باکیفیت شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای بهبود رتبه سایت خود خواهید داشت.
داشتن بکلینک از وبسایتهای معتبر تاثیر بسیار زیادی روی بهبود رنکینگ وبسایت میگذارد و اعتبار آن را نزد موتورهای جستجوگر بالا میبرد. باید دید که چه وبسایتهایی به وبسایت رقیب شما لینک گذاشتهاند و دلیل آن چیست. برای مثال آیا لینک خریداری شده (از طریق رپورتاژ) یا بهصورت طبیعی قرار گرفته است. پاسخ دادن به این سوالات باعث میشود تا درک بهتری از استراتژی سئویی و محتوایی رقبایتان پیدا کنید. برای مثال اگر شکل محتوایی کلمه کلیدی «VPS» یک صفحه محصول است، میتوان نتیجه گرفت که نیازمندی کاربر نیز همان صفحه است نه مقالهای با عنوان «VPS چیست؟».
این مرحله ابتدایی خصوصا اگر تازه شروع به کار بر روی سئوی سایتی کرده اید که اطلاعات کافی و یا آشنایی کاملی با آن حوزه ندارید، دارای اهمیت بسیار زیادی است. مواردی که در این مطلب مطرح شد جزء استانداردترین روشهای تحلیل رقبا بودند و امیدوارم که برای شروع استراتژیهای SEOیی و یادگیری علم سئو کاربردی بوده باشد. با بررسی بکلینکهای رقبا حال میتوانید میزان نیازمندیتان به تهیه بکلینک را متوجه شده و فرصتهای استفاده نشده توسط رقیبانتان را تصاحب کنید. همانطور که مشاهده میکنید، با استفاده از این ابزار میتوانید درک بسیار خوبی از کلمات کلیدی و وضعیت رقیبانتان داشته باشید. برای دقیقتر بودن نتیجه این عملیات بهتر است سراغ ابزارهای تحلیل ارگانیک سرچها بروید.
این محتواها موفق بودهاند و ترافیک بالایی را برای سایت رقیب به همراه داشتهاند، پس تولید آنها برای سایت شما هم مفید است. برای تحلیل رقبا از نظر سئو باید از کجا شروع کنیم و چه گامهایی را برداریم؟ قطعا میدانید که برای یک آنالیز کامل باید گامهای زیادی را بردارید. در ادامه ما اصلیترین مراحلی را معرفی میکنیم که برای تحلیل باید پشت سر بگذارید. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند که برایشان رتبه خوبی را به دست آوردهاید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند. مخصوصاً اگر قصد شروع سئو و بهینهسازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید.
اما اولین و ساده ترین راه برای پیدا کردن رقبای اصلی سایت خود، جستجو کلمات کلیدی هدف سایت است. با جستجوی این کلمات، وب سایت هایی را خواهید دید که بیشترین رتبه را با این کلمات داشته و می توان نتیجه گرفت که این وب سایت ها رقبای اصلی شما در آن حوزه خواهند بود. بک لینکها از جمله عوامل مهم در بهبود سئو و رتبهبندی وبسایتها هستند. این لینکها به عنوان رای اعتماد از یک وبسایت به وبسایت دیگر عمل میکنند و میتوانند تاثیر زیادی بر اعتبار و دیده شدن سایت در موتورهای جستجو داشته باشند. برای بهرهبرداری حداکثری از بک لینکها، اولین قدم شناسایی بک لینکهای رقبا است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Ahrefs یا Moz، میتوانید ببینید که رقبای شما از کدام وبسایتها بک لینک دریافت کردهاند.
سپس با توجه به این اطلاعات سرمایهگذاری هدفمندتری برای تبلیغات سایت خود داشته باشید. بررسی کنید که در کدام پلتفرمها توانستهاند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. به این ترتیب، میتوانید خیلی راحتتر و سریعتر یک استراتژی قوی برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی تدوین کنید. امیدواریم که اینفوگرافیک بالا توانسته باشد روند بررسی سئوی سایتهای رقیب را به شما آموزش دهد. شما چه فکری میکنید؟ آیا مرحلهای را از قلم انداختهایم؟ خوشحال میشویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. پس از شناسایی سایت های رقیب، به ابزاری نیاز داریم که به ما در تحلیل وضعیت سئو کمک کند.
دوستان، اهداف مختلفی ممکن است پشت آنالیز رقبا باشد و اگر دلایل را ندارید، نیمی از تلاشتان را هدر دادهاید. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپتاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو میکند، کاملاً هدف مشخصی دارد. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
بررسی سئوی رقبا فرایند ارزیابی و تجزیهوتحلیل وبسایتهای رقبای شما برای کشف بینشهای ارزشمند در مورد استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجوی آنها است. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، به هر حال در هر زمینه ای وب سایت های موفق تر و قدیمی تر از شما وجود دارند. شما باید پیش از هر کاری برای تحلیل سایت رقبا، وب سایت هایی که به عنوان رقیب اصلی شما شناخته می شوند را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، علاوه بر دیجی کالا، باید به دنبال رقبای دیگری که تنها در همین حوزه فعالیت می کنند، باشید. تحلیل رقبا فقط برای سئو نیست، بلکه به شما کمک میکند تا کمپینهای بازاریابی دیجیتال بهتری طراحی کنید.
ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و SEMrush میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. اطلاعات Authority Score از 100 می باشد و به طور مثال برای آن صفحه از سایت نورنگار 38 است . بازاریابی مبتنی بر داده به این معنی است که هر تصمیمی که در کمپین بازاریابی دیجیتال گرفته میشود، بر اساس دادههای جمعآوری شده از تحقیقات (مخصوصا کمپینهای قبلی) است. بیشتر این دادهها در مورد مخاطبان یک کسبوکار یا مشتریان آن، وجود دارد. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند، آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند.
گوگل تجربه کاربر را نیز به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی در نظر می گیرد. آن ها معمولاً سایت هایی را ارزیابی می کنند که پیمایش در آن آسان تر از سایرین است. آن ها همچنین دوست دارند تا آنجا که ممکن است کاربران مختلف در دسترس سایت ها باشند. این بدان معناست که کاربران روی تلفن، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ خود به راحتی از وب سایت آن ها استفاده کنند. همچنین یادآوری اینکه هر چند وقت یکبار محتوا را به اشتراک می گذارند نیز مفید خواهد بود.
گاهی اوقات، کلمات کلیدی مهمی وجود دارد که رقبا برای آنها رتبه گرفتهاند، اما شما از آنها بیخبر بودهاید. با تحلیل رقبا، میتوانید این کلمات را شناسایی و از آنها در محتوای خود استفاده کنید. تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا شامل بررسی سایتهایی است که به محتوای خود لینک میدهند و این لینکدهی، چگونه بر رتبه و قدرت دامنه آنها تاثیر میگذارد. شما میتوانید با استفاده از این تکنیک مبتنی بر داده، بینش ارزشمندی به دست آورید و یک استراتژی لینکسازی مشابه روی سایت خودتان انجام دهید و نتایج خوبی بگیرید. یکی از مهمترین قسمتهای تحلیل سایت های رقیب، بررسی کلمات کلیدی است که رقبا با آنها رتبه دارند.
پس از اینکه شما محتوای جدیدی در سایت خود منتشر میکنید، موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات و خزندههای خود را به سمت سایت شما ارسال میکند. این ربات و خزندهها در تمامی محتوای شما خزش (یا به اصطلاح کرال) میکنند. در این بین رباتها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکستها را طبق دستورالعملهای پیشفرض بررسی میکنند. به عبارت دیگر میتوان اینگونه بیان کرد که همه کسب و کارها برای دیده شدن در نتایج جستجوی کابران و جذب مشتری به SEO سایت نیاز دارند. توسط مقایسه نوع و تعداد بک لینک های رقیبان می توانید سئو سایت خود را به شکل بهتری برنامه ریزی نمایید. برای مثال یکی از عوامل اصلی در بهینه سازی سایت گرفتن بک لینک از وب سایت های دیگر می باشد.
به عنوان مثال شاید بارها پیش آمده باشد که محصولات یا مقالاتی را در گوگل جستجو کردهاید و زیر برخی از نتایج ستارهدار شده است. و یا نام یک فروشگاه را در اینترنت جستجو کردهاید و آدرس و لوکیشن دقیق آن فروشگاه در کنار نتایج ظاهر شده است. اسکیما به طور مستقیم روی CTR تاثیر مستقیم میگذارد و میتواند صفحه سایت را از باقی نتایج متمایز سازد. البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که میتوانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی میباشد و میبایست با شناخت کاربران هدف پیادهسازی گردد. ساختار پیلارکلاستر که به ساختار خوشهای نیز معروف است، به بررسی یک موضوع از دیدگاههای متفاوت، در صفحات جداگانه و به صورت تخصصی میپردازد. ساختار بدین صورت است که در یک مقاله جامع به تمامی عناصر پرداخته خواهد شد و برای توضیحات بیشتر هر بخش، به صفحه مربوط لینکدهی خواهد شد.
این وب سایت همان رقبای اصلی در سئو سایت شما به حساب می آیند که باید در صدر لیست رقبا قرار گیرند. تجزیه و تحلیل رقبا یکی از مهم ترین اصول بازاریابی و سئو بحساب میآید و هر مدیر موفقی باید در مسیر پیشرفت کسب و کارش به آن بپردازد. ابزار انالیز Sandboxweb.io SERP بخش تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را در رابطه با رقبای برتر ارائه می دهد. سمراش یک ابزار سئو است که با ارائه داده های دقیق، تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را برای شما ساده تر میکند. یکی از مزایای بزرگ Screaming Frog این است که به شما اجازه میدهد تا ساختار داخلی سایت خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ صفحهای بدون تگ H1 نیست یا تگهای تکراری ندارد. همچنین، این ابزار میتواند متا دیسکریپشنهای سایت را تحلیل کرده و ایرادات آنها را به شما نشان دهد، بهطوریکه بتوانید متا دیسکریپشنهای بهینهتری ایجاد کنید که در جذب کاربران مؤثرتر باشد.
اگر متوجه شدید که رقبای شما کاری را بهتر از شما انجام میدهند، اکنون یک آیتم اکشن دارید. URLهای خود را بهبود بخشید تا بهخوبی URLهای رقبای شما یا بهتر از آنها باشند. از این طریق، تصمیمات بهتری در خصوص بهینهسازی محتوا و دیگر عوامل سئو اتخاذ میکنید تا در رقابت برتری داشته باشید و جذب ترافیک مستمر و باکیفیت را تضمین کنید. در واقع شما در این روش باید مانند یک خریدار به سایت رقیبتان نگاه کنید. ابتدا یک محصول را برای خرید انتخاب کنید و تمام مراحل خرید محصول در سایت را طی کنید.
یک کسبوکار محبوب میتواند روی دهها کلمه کلیدی رقابتی مهم، رتبه بگیرد. آیا این بدان معناست که شما نیاز دارید روی آن کلمات رقابت کنید؟ نه… لازم نیست! علاوه بر این، شرکتهای بزرگ بودجه کلانی دارند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه روی آن کلمات کلیدی رتبه بالایی خواهند داشت. در این گام، باید بکلینکهای سایت رقبا را تحلیل کنید تا متوجه شوید چگونه میتوانید بکلینکهای باکیفیت بیشتری برای سایت خود کسب کنید. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، توصیه میکنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.
افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت آنالیز سئو سایت های دیگر است. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک میکند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید. این ابزار با شبیهسازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت میپردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتها، تگهای تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی میکند. تحلیل رقبا در سئو یکی از مراحل کلیدی برای بهبود رتبهبندی و افزایش ترافیک سایت خواهد بود. این فرآیند به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف رقبای خود را شناسایی کرده و استراتژیهای موثری برای بهتر شدن در فضای آنلاین تدوین کنید.
مثلاً اگر سایت رقیب شما از قابلیت alt tag برای تصاویر استفاده نکرده، شما آن را برای تصاویر سایت خود استفاده کنید. اعمال چنین تغییراتی، در نهایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما میشود. گزینه اولی در اصل یک افزونه وردپرسی است که اجازه تجزیه و تحلیل سایت رقبا و رفتار آنها را به شما میدهد. انتخاب هر کدام از این دو روش، بستگی به تخصص و نظر شخصی شما دارد؛ اما هر دوی آنها را در ادامه بررسی میکنیم. مطمئن شوید که بک لینک های رقیب خود را بررسی می کنید تا ببینید که آن ها چند پیوند دارند، درباره چه چیزی هستند و کدام وب سایت ها از آن ها برخوردار هستند. این می تواند ایده هایی در مورد موضوعاتی که می توانید درباره آن ها بنویسید و انواع وب سایت هایی که می خواهید برای لینک دهی شخصی خود استفاده کنید، به شما ارائه دهد.
بررسی واکنش مخاطبان به تبلیغات رقبا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. در دیجیتال مارکتینگ هم مانند هر رقابت دیگری، دانش یک دارایی به شمار میرود. وقتی اطلاعاتی در مورد کارهایی که رقبای شما انجام میدهند دارید، در موقعیت بهتری برای برنامهریزی استراتژیهای خود قرار میگیرید. بنابراین، تجزیه و تحلیل رقبا به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر عمل میکند که میتواند به شما در بهبود استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کمک کند. مسلما برای تحلیل رقبا در سئو قبل از هر چیز باید مشخص کنید که اصلا رقیبان شما چه کسانی هستند.
که قیمت سئو و مدت زمانی که در صفحه اول گوگل قرار می گیرید را برای شما بسیار بالا می برد. این پلتفرم ها برای شما سئو را انجام نمیدهند و صرفا برای کمک به شما و دستیابی به نتایج بهتر را سریعتر و آسان تر می کنند. در پلتفرم Inlinks داده های هدف کاربر و ویژگی های پیشنهاد موضوع کاملاً منحصر به فرد هستند. این نرم افزار بررسی سئو نسخه پولی دارد که با استفاده از آن به داده ها و ابزارهای بیشتری دسترسی خواهید داشت. برای شروع تجزیه و تحلیل باید یک نام دامنه یا یک آدرس کامل صفحه را وارد کنید.
به تکنیکهای کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری میگویند. سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته میشود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام میپذیرد. سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینکسازی بین صفحات، بهینهسازی مقالات و عناوین،… میشود. دامین آتوریتی که با نماد DA نمایش داده میشود، عددی مابین 1 تا 100 است که هرچه این عدد بالاتر باشد، دامنه سایت از اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک میکند. نتایج ارگانیک با نتایج پولی Ads چه تفاوتی دارد؟ صفحات نتایج جستجو به دو دسته جداگانه تقسیمبندی میشود.
بنابراین، طبیعی است که برای هر کلمه کلیدی رقیبان متفاوتی داشته باشید. با توجه به این دلایل باید با ریزبینی بالایی به شناسایی رقیبان سئوی خود بپردازید. سپس لیست تمام سایتهایی که درصفحه اول یا حتی دوم نتایج دیده میشوند، بنویسید. اما اگر این طور نیست، بهتر است برای رقابت در این کلمات کلیدی با رقبا، برنامه ریزی کنید. اچرف همچنین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل بک لینک سایت رقبا است. در همین تب و از قسمت backlink می توانید لیستی از بک لینک های سایت رقیب را بررسی کنید.
Ahrefs ابزار رایگان Backlink Checker را معرفی کرده که لیست کاملی از بکلینک رقیبان را به شما نشان میدهد. برای کار با آن کافیست لینک رقیب را وارد کرده و منتظر بمانید تا لینکها به شما نمایش داده شود. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تمام رقبا در یک سطح از اهمیت نیستند. ممکن است برخی از رقیبان، لینک اول بیشتر کلمات کلیدی شما را تصاحب کرده باشند در صورتی که برخی دیگر چندان موفقیت آمیز عمل نکرده باشند. بسته به بودجهای که سازمان شما دارد ممکن است تمرکزتان را بهصورت همزمان و یا نوبتی روی رقبا مختلف بگذارید.
داشتن این اطلاعات به شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین یا یک کارشناس سئو، این امکان را میدهد تا بتوانید استراتژی مناسبی برای سئو سایت خود تدوین کنید. هنگامی که یک کسب و کار یا وب سایت از یک استراتژی SEO استفاده می کند، تجزیه و تحلیل رقبا اغلب نادیده گرفته می شود. شرکت ها مستقیماً به جستجوی کلمات کلیدی، جستجوی پیوندها و ایجاد محتوای خود می پردازند. با این کار، آنها از آنچه که یکی از جنبه های اصلی سئوی واقعی کارآمد است غافل می مانند. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید.
در ارتباط با On-Page SEO صفحات محتوایی نیاز است که بهصورت کامل روی بهینه بودن مقالات و لینکهای برتر رقبا تحقیق کنیم. این تحقیق شامل بررسی المانهایی مانند تایتل، متا تایتل، متا دیسکریپشن، میزان خوانایی صفحات، ساختار محتوایی، تعداد کلمات محتوا، شیوه جایگذاری کلمات کلیدی، استفاده از تصاویر و… میشود. تحلیل رقبا در SEO یا SEO competitor analysis از جمله اصلیترین و البته بنیادیترین اقدامات اولیه در پیادهسازی تمام استراتژیهای سئو وبسایت است. با این وجود که یکی از مفاهیم ابتدایی در دنیای SEO به حساب میآید اما بسیاری در درک چیستی آن به مشکل برخورد میکنند و در نتیجه در قدمهای پیادهسازی نیز نمیتوانند بهدرستی مراحل را پیش ببرند. خب، امروز قصد دارم با ارائه یک آموزش کامل از موضوع تحلیل رقبا در SEO این موضوع را تا حدی که بتوانم حل کنم.
البته خیلی نمیتوان به این آمار استناد کرد؛ چون بسیاری از کاربران ایرانی از آی پی های غیر ایرانی برای فعالیت در اینترنت استفاده میکنند. اکثر افرادی که با وردپرس کار میکنند، تجربه استفاده از افزونه Yoast را دارند. این افزونه را میتوان رقیب اصلی پلاگین All in one seo در وردپرس دانست. اما امکان مقایسه در افزونه AIOSEO بیشتر است و همین موضوع، دلیل انتخاب ما برای این بخش بود. کار کردن با این افزونه بسیار ساده است و بیش از ۳ میلیون کاربر دارد که برای کسب و کارهای مختلف، از آن استفاده میکنند.
حتی اگر ویدیویی هم نمایش داده نشد بهنظر میرسد که فرصت خوبی برای شما باشد تا اولین ویدیو مربوط به آن کلمه کلیدی را منتشر کنید. اگر گوگل نتایج ویدیویی را برای کلمات کلیدی اصلی شما نمایش میدهد، پس ویدیوهای شما میتوانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و بازدیدها و اعتبار بیشتری برای سایت شما ایجاد کنند. SEMrush یک ابزار بسیار قدرتمند و گسترده برای تحلیل سئو و بررسی رقبا در دنیای وب است. این ابزار کامل به شما امکان میدهد تا بهطور دقیق و جامع به عناصر مختلف استراتژی رقبای خود نگاه کنید. هنگامی که به آنالیز و بررسی رقبای سایت خود می پردازید، متوجه خواهید شد که آنها چه ضعف هایی در پیاده سازی استراتژی های سئو سایت خود داشته اند. به این ترتیب دیگر دچار اشتباهات آنها نمی شوید و از آنها تجربه بدست می آورید.
از طرفی برای استفاده از ابزارسئو باید هزینه پرداخت کنید و در صورتی که یک پلت فرم تحلیل مفید و کاربردی باشد، کاربران برای استفاده از آنها هزینه پرداخت خواهند کرد. یک استراتژی موفقیت آمیز برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تجزیه و تحلیل رقابتی است و امروزه ابزارهای سئو در این راه کمک فراوانی میکنند. افزایش بازدید سایت باعث میشود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ میکنند، سایت شما در سایتهای اولیه نمایش داده میشود و احتمال این که آنها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید.
کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. اطلاعاتی که این ابزار ارائه میدهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این دادهها به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی مناسبتری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. از سوی دیگر برخی از وبمستران، بدون درنظر گرفتن نیاز کاربران اقدام به بهینهسازی سایت میکنند. این وبسایتها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند. کاربرانی که برای رفع سوال و ابهام خود به این صفحات مراجعه میکنند و با صفحهای باکیفیت پایین و یا محتوای نامناسب مواجه خواهند شد.
در واقع هدف از بررسی محتوا سایت رقیب، ایده گرفتن از آنها و تولید محتوا برای سایت خودتان است. البته این کار وقت زیادی را از شما میگیرد؛ ما یک راه ساده تر به شما یاد می دهیم. کلام آخرتحلیل رقبا در سئو، نقشه راهی است که به شما نشان میدهد چگونه از مسیرهای پیمودهشده توسط دیگران، سریعتر و هوشمندانهتر به موفقیت برسید. به جای آزمون و خطای مداوم، از دادههای واقعی رقبا استفاده کنید، شکافهای موجود را شناسایی کرده و با یک استراتژی هدفمند، از آنها پیشی بگیرید. در مورد محصول یا خدمات مطرح خود فکر کنید و تلاش خود را بر رتبهبندی کلمات آن کلیدیای متمرکز کنید که منجر به کسب امتیاز بیشتر برای این محصول یا هر محصول خاص دیگری میشود. یا محتوایی ایجاد کنید که منحصر به فرد و مربوط به پایگاه مشتری شما باشد.
اما امکانات این افزونه بسیار بیشتر است و رفتار سایت رقیب شما را از جوانب مختلف می سنجد. مثلاً بخش Security این پلاگین، به شما کمک میکند تا پارامترهای امنیتی بکار رفته توسط رقبا خود را شناسایی کنید. پس میتوان محتوا و دادههای سایت خود را با این اطلاعات از سایت رقیب، مقایسه کنید. حتی پیش نمایشی از عنوان و توضیحات متا آن سایت را برای شما نمایش میدهد. این اطلاعات به ظاهر ساده، می تواند کمک شایانی به بهبود سئو سایت شما کند.
تکنیکهای زیادی وجود دارد که شما میتوانید با پیادهسازی آنها نرخ پرش را کاهش دهید. توصیه میکنیم حتما به صفحه مربوط به کاهش نرخ پرش مراجعه و با پیادهسازی صحیح آنها، تعامل کاربران با سایت خود را افزایش دهید. به میزان دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه تکرار میشود، چگالی کلمه کلیدی میگویند. نتایج تبلیغاتی، همان نتایج پولی هستند که در بالای نتایج ارگانیک در صفحات SERP قرار میگیرد. وبسایتها در ازای پرداخت مبلغی به صورت موقت در بالای نتایج ظاهر میشوند. البته این عمل، در ظاهر نتایج جستجو، با قرار دادن علامت AD که مخفف عبارت Advertisement در کنار سایت شما به کاربر اطلاع میدهد که این سایت از طریق پرداخت هزینه به این جایگاه رسیده است.
ناگفته نماند که هریک از کلاسترها، بعدا میتوانند پیلار مجموعه دیگری قرار بگیرند. در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو میشوید که میبایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف میباشد و یک منظور را دارد. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید. کارشناسان و مشاوران سئو دی ام روم، میتوانند در سریعترین زمان، بهترین و سودآورترین کلمات حوزه شما را برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند. شما میتوانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید.
این لینکها به شما سرنخهایی میدهند که از کدام سایتها میتوانید برای سایت خود لینک بگیرید. تحلیل رقبا به شما کمک میکند تا رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود را در فضای آنلاین شناسایی کنید. این شناخت باعث میشود بدانید چه کسانی برای مخاطبان هدف شما جذابتر هستند و چه استراتژیهایی آنها را به صدر نتایج گوگل رسانده است. البته، تجزیه و تحلیل کامل رقبا، فرآیندی است که به زمان و منابع نیاز دارد، اما نتایجی که از آن آن به دست میآورید، ارزش چنین هزینههایی را دارد. اگر ترجیح میدهید این کار را برونسپاری کنید، میتوانید یک آژانس بازاریابی دیجیتال که در زمینه خدمات خاص سئو مانند تجزیه و تحلیل رقبای سئو، سئوی لوکال یا محلی و… توانمند است، کمک بگیرید.
مثلاً بررسی میکنند که آنها برای بهبود عملکرد و سرعت سایت خود، چه کارهایی انجام میدهند. چون سرعت یک پارامتر تاثیر گذار در سئو بوده و معیاری برای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل است. پس سایتی میتواند در رتبه های ابتدایی از نتایج گوگل قرار گیرد که، سرعت بارگذاری صفحات آن بیشتر باشد. صفحات سایت حاوی متا تگ noindex و یا هدر هستند؟ افزونه AIOSEO با پاسخ به این سؤالات و بررسی پیشرفته رفتار سایت رقیب، کمک مهمی به شما میکند. شاید شناسایی استراتژی های مورد استفاده توسط سایت های رقیب، روشی مؤثر برای افزایش ترافیک سایت ما باشد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/