خلاقانه سئو فنی

جنبه خلاقانه SEO: هنر با الگوریتم ملاقات می کند بلاگ جایی نو

این اقدامات به طور مستقیم با محتوای سایت یا استراتژی لینک‌سازی شما ارتباطی ندارند، بلکه بیشتر بر روی زیرساخت وب‌سایت شما تمرکز دارند. در واقع، سئو تکنیکال پایه و اساس بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است و بدون آن، سایر تلاش‌های سئو شما ممکن است بی‌نتیجه بماند. سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت است و با ایجاد ساختار و زیرساخت‌های بهینه فنی کمک می‌کند تا گوگل درک بهتری از صفحات شما داشته باشد. اما واقعا چرا سئو تکنیکال مهم است و چطور می‌توان سایت را از نظر فنی سئو کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل سئو تکنیکال بپردازیم تا بهترین نتیجه را صفحه نتایج جستجوی گوگل بگیرید. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، می‌خواهند بهترین خروجی را به کاربران خود ارائه دهند و سر این مسئله به شدت با هم در رقابت هستند.

مثلاً اگر طراحی سایت شما به یک زیر دامنه منتقل شود، ممکن است فراموش کنند که تگ Noindex را حذف کنند و در نتیجه، صفحات شما از ایندکس گوگل حذف می‌شوند. اگر به تازگی طراحی سایت خود را به روز کرده‌اید، پس از تایید طراحی، اطمینان حاصل کنید که تگ Noindex در صفحات شما وجود ندارد. این یک اشتباه رایج است که می‌تواند به شدت بر روی ایندکس شدن صفحات شما تاثیر بگذارد. فعال کردن پروتکل HTTPS یکی از چند تکنیک سئو فنی است که تنها چند دقیقه از شما زمان می گیرد اما تاثیر فوق العاده ای بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد. گوگل نیز بیان کرده است که پروتکل HTTPS را در سیگنال های رنک دهی اعمال می کند. البته زمانی که گوگل این مسئله را مطرح کرد، گفت تاثیر پروتکل HTTPS آنقدرها زیاد نیست، هرچند کاربران متوجه شده اند که در طی زمان، گوگل به وب سایت هایی که پروتکل HTTPS دارند امتیازات ویژه ای می دهد.

اطمینان حاصل کنید که همه صفحات دارای برچسب عنوان و توضیحات متا منحصر به فرد هستند که با محتوای ارائه شده مطابقت دارد. اندازه‌های تصویر را بهینه کنید، از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید و فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید تا سرعت بارگذاری را بهبود ببخشید. صفحاتی که به کندی بارگذاری می شوند می توانند کاربران را ناامید کرده و نرخ پرش را افزایش دهند. پیوندهای شکسته را با استفاده از ابزارهای خزیدن به طور مرتب بررسی و رفع کنید. لینک های شکسته را به صفحات مربوطه هدایت کنید یا اگر دیگر لازم نیست حذف کنید. قبل از انجام هر گونه تغییر عمده، ضروری است که یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود ایجاد کنید.

در ابتدا، با سئو تکنیکال آشنا می‌شویم و تأثیر آن را بر رتبه‌بندی سایت‌ها در موتور جستجو مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ سپس، به بررسی وضعیت کدها و بهینه‌سازی عوامل فنی وب‌سایت می‌پردازیم. استفاده از دستورات فایل Robots.txt، مسائل فنی وب‌سایت و داده‌های ساختار یافته (Structured Data) که نقش مهمی در بهبود سئو تکنیکال دارند از جمله این عوامل‌اند. برای مثال، اگر سئو فنی ضعیفی داشته باشید، وب سایت شما احتمالا غیر قابل بررسی، غیر قابل ایندکس و غیرقابل دسترس خواهد بود. در نتیجه، صرف نظر از اینکه چقدر محتوای شما عالی و خوب است، موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی داشته یا آن را ایندکس کنند. با توجه به این مسئله، نه تنها مسلم می شود که سئو فنی لازم و ضروری است، بلکه می توانیم متوجه شویم سئو فنی سایت مهم تر از تمامی فاکتورهای رنک دهی دیگر است.

بدون هیچ تاخیری، با هم سفری را به دنیای سئو تکنیکال در 14 قدم شروع می‌کنیم. شرکت طراحی سایت مه ویژن، در تمام پلن های طراحی سایت خود، این مورد را لحاظ می کند و بدون هزینه اضافه این مورد را در سایت ها اضافه می کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا ، همسفر حرفه ای و با تجربه ‌ایست که تا رسیدن به جایگاه واقعی‌تان، همراه کسب و کار شما خواهد بود. هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد. طیف وسیع خدمات هینزا در حوزه IT و در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با تجربه در حوزه های شبکه، برنامه نویسی و امنیت، می تواند به صورت یک جا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

استفاده از این گواهینامه برای افرادی که سایت فروشگاهی دارند، الزامی است. در صورت فعال نبودن این گواهینامه، از وب‌سایتی که هاست خود را از آن خریداری کرده‌اید، بخواهید که آن را فعال کرده و ریدایرکت‌های لازم را انجام دهد. پس از اتمام علامت‌گذاری روی صفحه خود، کار خود را با ابزار آزمایش Google بررسی کنید. اگر یک سایت وردپرسی دارید، افزونه Yoast SEO داده‌های ساختاری را برای شما اضافه می‌کند. به‌عنوان‌ مثال از یک ابزار رایگان مانند Google’s Structured Data Markup Helper برای علامت‌گذاری صفحات موجود استفاده کنید. این ابزار با اجازه دادن به شما برای تولید داده‌های ساخت یافته با برجسته کردن عناصر صفحه، مانند قیمت، رتبه‌بندی و موارد دیگر، کار شما را آسان می‌کند.

به خاطر داشته باشید که با فعال شدن گواهینامه SSL، آدرس سایت تغییر می‌کند. استراکچر دیتا در حالت ساده به قطعه کدی گفته می‌شود که در صفحات سایت قرار گرفته و به درک گوگل از محتوای سایت، کمک زیادی خواهد کرد. در واقع از طریق این قطعه کد، محتوایی که درون سایت شما قرار گرفته برای خزنده‌ها بهتر تفسیر خواهد شد. در این روش، با استفاده از کلمات کلیدی، متن جایگزین عکس، استفاده از عنوان ها و زیرعنوان‌ها، محتوا و موضوع آن را برای موتورهای جست و جو و مخاطبان روشن می‌کنید. با رشد وب‌سایت شما، لازم است لینک سازی داخلی را در استراتژی سئو فنی خود بگنجانید. نقشه سایت XML به‌ عنوان نقشه‌ای برای وب‌سایت شما عمل می‌کند که خزنده‌ها از آن برای یافتن مهم‌ترین صفحات مانند محصولات یا خدمات در سایت شما استفاده می‌کنند.

وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. مجموعه وب وان با داشتن چندین نمونه کار موفق در زمینه سئو سایت فروشگاهی و شرکتی آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد. ممکن است محتوای شما به قدری جذاب و مفید باشد که هر خواننده‌ای جذب آن شود اما فراموش نکنید که رعایت نکردن استاندرادهای سئو تکنیکال، موجب دیده نشدن محتوای ارزشمند شما می‌شود. موتورهای جستجو تنها به محتوایی رنک می دهند که می توانند آن را ایندکس کنند. اگر محتوای شما ایندکس نشود، یا اگر به درستی ایندکس نشود، رنک هم نمیگیرد.

یکی از شایع‌ترین سوالاتی که بسیاری از صاحبان سایت در این خصوص مطرح می‌کنند؛ این است که آیا بهتر است که آدرس سایت خود را با www یا بدون www تنظیم کنند. بر اساس بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده است، وجود یا عدم وجود www هیچ تاثیر خاصی در سئو نداشته و تنها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. سعی کنید در اولین بررسی از هاستینگ مورد نظر خود، خدمات پشتیبانی خود را بررسی کنید. اگر پشتیبانی سریع و در اسرع وقت وجود ندارد این می‌تواند برای شما دردسرساز شود. هاستینگ‌هایی که به مشتریان خود اهمیت می‌دهند معمولاً، خدمات گسترده‌ای ازنظر پاسخگویی را در شبکه‌های اجتماعی خود دارند. توجه داشته باشید هر صفحه باید برای یک کلمه کلیدی بهینه شود یعنی اینکه شما نمی‌توانید دو تا صفحه برای آموزش سئو ایجاد کنید.

زمانی که شما یک محتوای کاملاً بی‌نقص تولید می‌کنید اگر نتوانید آن را به درستی به گوگل معرفی کنید، گوگل نمی‌تواند به درستی در خصوص آن قضاوت و داوری داشته باشد. سئو فنی یا تکنیکال به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که با هدف بهبود وضعیت فنی وبسایت انجام می‌شود. در واقع زمانی که شما محتواهای مختلفی را در صفحات مختلف یک وبسایت درج می‌کنید باید به مباحث فنی صفحات نیز رسیدگی کنید تا محتواهایتان به درستی نمایش داده شود و روند دسترسی به آن‌ها بدون مشکل باشد. همچنین گوگل هم در هنگام بررسی وبسایت‌ها، سئو فنی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا در این حیطه مشکلی برای کاربران به وجود نیامده باشد. فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که به کدام صفحات وب‌سایت شما می‌توانند دسترسی داشته باشند و کدام صفحات را نباید ایندکس کنند.

شاید فکر گنید حال که با تعریف سئو تکنیکال سایت، آشنا شده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را اجرا کرده و به موفقیت برسید. در ادامه قصد داریم به آموزش سئو تکنیکال پرداخته و شما را به‌طور کامل با آن آشنا کنیم. مطالعات نشان داده اند که کاربران اینترنت بیشتر از اینکه از دسکتاپ استفاده کنند، از موبایل های خود استفاده می کنند. همچنین گوگل گفته است اکثر جستجوهایی که در پلتفرم های آنها صورت می گیرد، توسط کاربران موبایلی است. در نتیجه، پس از انجام آزمایشاتی به مدت 18 ماه، گوگل اعلام کرد می خواهد برای کاربران وب، الگوریتم mobile-first index را ارائه دهد. ناپ شاپ، به عنوان اولین سایت ارائه‌ دهنده محصولات ناپ کامرس در ایران، به دلیل تجربه و تخصص خود در این حوزه شناخته می‌شود.

از طرف دیگر، اگر یک وب‌سایت دارای لینک‌های بسیار کم یا بی‌کیفیت و اسپم باشد، ربات کراولر ممکن است وب‌سایت را به میزان کمتری خزش کند یا ممکن است تمام صفحات موجود در سایت را کشف نکند. امروزه اکثر کاربران از طریق موبایل به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، بنابراین وب‌سایت شما باید برای موبایل بهینه شده باشد. این به معنی استفاده از طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) است که باعث می‌شود وب‌سایت در دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های صفحه نمایش متفاوت به خوبی نمایش داده شود. همچنین، باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما در موبایل به سرعت بارگذاری می‌شود. نقشه سایت یک فایل XML بوده که شامل اطلاعات کاملی در مورد تمام صفحات سایت در مورد تاریخ انتشار، به‌روزرسانی و… است. خزنده‌های گوگل زمانی که به یک سایت سر می‌زنند، از این فایل به عنوان راهنما استفاده خواهند کرد.

فایل Robots.txt معمولاً در دامنه‌ی اصلی شما وجود دارد و شامل مجموعه‌ای از قوانین برای ربات‌های موتور جستجو است. توجه داشته باشید که اگر از زیر دامنه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید چندین فایل Robots.txt داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ در domain.com دارید، باید یک فایل Robots.txt برای دامنه‌ی اصلی داشته باشید. اما اگر یک فروشگاه اینترنتی در store.domain.com داشته باشید، می‌توانید یک فایل Robots.txt جداگانه برای فروشگاه خود داشته باشید. این قوانین با استفاده از “دستورات” ایجاد می‌شوند و دو دستور مهم برای ایندکسینگ شامل User-agent و Disallow هستند. هفت نکته ای که در ادامه این مقاله از آموزش سئو سایت نیوسئو به آنها اشاره می کنیم، به شما دیدگاه بهتری در رابطه با سئو فنی سایت می دهند و به گرفتن رنک و رتبه بهتر کمک می کنند.

علاوه بر این، صفحات AMP در سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند، به این معنی که وقتی کاربر روی یک صفحه AMP از نتایج جستجو کلیک می‌کند، آن صفحه با سرعت بیشتری، لود می‌شود. این عامل می‌تواند منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) و ترافیک کلی وب‌سایت شود. بااین‌حال، اجرای AMP ممکن است به تغییرات فنی قابل توجهی در وب‌سایت نیاز داشته باشد و ممکن است برای همه انواع وب‌سایت‌ها مناسب نباشد. مهم است که مزایا و معایب بالقوه پیاده‌سازی AMP را بسنجید و در نظر بگیرید که آیا با اهداف و مخاطبان وب‌سایت شما همخوانی دارد یا خیر. “سئوی تکنیکال  چیست” ؟ سئو تکنیکال یا همان Technical SEO به بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت مانند سرعت، ساختار و امنیت می‌پردازد.

همچنین می توانید ورژن جداگانه ای از سایت خود را برای کاربران موبایلی طراحی کنید. طی سالها، بر سر موضوع هاست های وب و تاثیر هاست بر روی سئو بحث و گفتگو بوده است. اما واقعیت این است که هاست وب شما تاثیر واقعی بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد. علاوه بر این، صفحات تکراری را دوباره کار کنید تا ارزش منحصر به فردی ارائه کنید. یک حسابرسی مؤثر به اولویت بندی مسائل بر اساس تأثیر آنها بر وب سایت شما کمک می کند.

سئوی تکنیکال بخشی از سئو داخلی است که بر بهبود عناصر وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر تمرکز می‌کند. با استفاده صحیح از این فایل، شما می‌توانید کنترل کنید که موتورهای جستجو کدام صفحات وب‌سایت را بررسی کنند و کدام صفحات را نادیده بگیرند. این کنترل برای بهبود بودجه خزش، رتبه‌بندی وب‌سایت و ارائه محتوای مناسب به کاربران بسیار حائز اهمیت است. این فرایندها شامل بهینه‌سازی سرعت سایت، ساختار URL، موبایل‌فرندلی بودن سایت، بهینه‌سازی ایندکس و استفاده از داده‌های ساختاری هستند. بودجه خزش به میزان زمان و منابع تخصیص ‌یافته از سوی موتورهای جستجو برای خزش در یک صفحه است.

با حذف کاراکترها و فضاهای خالی غیرضروری در کدها، حجم و اندازهٔ فایل کوچک‌تر و سرعت صفحه بهتر می‌شود. گوگل سعی می‌کند از طریق سرچ کنسول، با شما صحبت کند؛ بنابراین بهتر است با انواع گزارش‌های این ابزار ارزشمند آشنا باشید. برای آشنایی با این گزارش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «سرچ کنسول چیست (راهنمایی برای تازه‌کارها)» را مطالعه کنید. منظور از بودجهٔ کراول (خزش)، تعداد صفحاتی است که گوگل می‌تواند در یک بازهٔ زمانی معین کراول و ایندکس کند. با قراردادن این کد به تمام موتورهای جست‌وجو می‌گویید که ربات آن‌ها اجازه ندارند وارد پوشهٔ «Photos» شوند.

داشتن لینک‌های شکسته در سایت‌ تاثیر مستقیمی در بالا یا پایین‌ رفتن رتبهٔ سایت‌تان ندارد؛ ولی هم روی تجربهٔ کاربر تاثیر منفی می‌گذارد و هم شناسایی و کراول‌کردن صفحات شما را برای گوگل سخت‌تر کند. از طرفی گوگل mobile-first indexing است؛ یعنی برای ایندکس و رتبه‌بندی محتواها، اول نسخه‌های موبایلی صفحات را بررسی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم کار بهینه‌سازی فنی سایت را به یک متخصص بسپارید تا خیالتان از همه‌چیز راحت شود. با این حال، بهتر است با تمام موارد مهم آشنا باشید تا چیزی از قلم نیفتد و بتوانید در صورت نیاز گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. تا اینجا فهمیدیم سئو تکنیکال یا همان technical seo چیست و بحث‌های تئوری و مقدماتی مهم را مرور کردیم.

اگر از پیش با بهینه سازی محتوا آشنایی اولیه داشته باشید، احتمالا نام سئو داخلی و خارجی بسیار به گوشتان خورده است. در واقع برای سئوسازی یک سایت، باید آن را از جنبه‌های مختلفی بررسی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. نقشه سایت HTML به‌مانند یک نقشه راه برای خزنده‌ها و کاربران عمل می‌کند. به‌طور کلی، نقشه سایت شما مهم‌ترین صفحات وب‌سایت شما را شامل می‌شود، مانند صفحات عمومی محصول یا خدمات! ذکر یک نکته در اینجا حائز اهمیت است که قرار نیست که تمامی صفحات سایت شما در نقشه سایت HTML وجود داشته باشند.

اگر کاربر وردپرس هستید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌های فشرده‌سازی کدنویسی سایت استفاده کنید تا در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. با افزایش استفاده از دستگاه های موبایل، اهمیت طراحی سایت هایی که در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند، افزایش یافته است. چرا مهم است؟ اگر سایت شما در موبایل به درستی نمایش داده نشود، نه تنها کاربران را از دست می دهید، بلکه در رتبه بندی گوگل نیز دچار افت می شوید. با بهینه‌سازی سرعت بارگیری صفحات وب، تجربه کاربری بهبود و نرخ ترک کاربران کاهش می‌یابد. این موارد را در نظر بگیرید و بهینه‌سازی مداوم را برای سرعت بارگیری صفحات وب انجام دهید. ابزارهایی مانند گوگل کیورد پلنر و Ahrefs Keywords Explorer به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی مناسب برای کسب وکار یا محتوای خود را شناسایی کنید.

یا اگر هم از پنل مدیریت های دیگری استفاده می‌کنید می‌توانید با کمک سایت technicalseo.com/tools استراکچر دیتاها را به صفحات سایت خود اضافه کنید. اگر دانش و منابع کافی برای طراحی یک وب‌سایت ریسپانسیو ندارید می‌توانید روی خدمات آژانس‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ حساب کنید. در برخی موارد، ممکن است در کسب‌وکار شما منوهای اضافی وجود داشته باشد که افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها محتوای بیشتری پیدا کنند. سایت وردپرسی ندارید؟ مشکلی نیست از ده ها تولید کننده نقشه سایت XML رایگان مانند Screaming Frog برای تهیه نقشه سایت خود استفاده کنید. سپس، نقشه سایت XML خود را از طریق Google Search Console به Google ارسال کنید. فرض کنید شما در بهترین برج یک شهر در طبقه 20تم، یک رستوران شیک با امکانات فول دارید.

بنابراین، در صورتی که اختلالی در سرعت وبسایت رخ داده باشد، موانع را شناسایی و برطرف کرده و تلاش کنند تا کاربران در کوتاه‌ترین زمان به تمامی محتواهای یک صفحه دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل فروشگاه‌های اینترنتی در پیاده‌سازی اصولی آن خیلی تاکید می‌کنند. در واقع، وبسایتی با سرعت بالا، ایمنی بالا و دارای دسترسی آسان شانس بیشتری برای آمدن به صفحه اول دارد. بر همین اساس وبمسترها تلاش می‌کنند تا با بهبود موارد فنی به رشد سئو سایت کمک کنند. بدون انجام تکنیک‌های مربوط به سئو فنی علیرغم برخورداری از بهترین محتواهای متنی، تصویری و صوتی، نمی‌توان امیدوار بود که سئو کلی وبسایت رشد خوبی داشته باشد.

این صفحات برای موتور جستجو گوگل و ربات‌های خزنده‌اش ناخوشایند هستند، بنابراین در صورت وجود صفحات 404، سئو تکنیکال شما دچار نقص می‌شود. به همین دلیل لازم است این صفحات بررسی شوند و با در نظر گرفتن ریدایرکت 301 (کاربر شما برای همیشه پس از کلیک بر روی لینک به صفحه دیگری در سایت منتقل می‌شود.) می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای داشتن سئو تکنیکال قدرتمند از لینک‌های شکسته یا صفحات 404 غاقل نشوید. اگر سایت شما ایندکس شده باشد، باید تعدادی صفحه به تناسب صفحات سایتتان در نتایج جستجو نمایش داده شود. اما اگر صفحات کمتری نمایش داده شود و یا هیچ صفحه ای نمایش داده نشود، باید چک کنید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو را از بررسی و ایندکس سایت خود منع نمی کنید. همچنین باید نگاهی به نقشه سایت خود بیندازید و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

علاوه بر ایجاد یک فایل robots.txt برای سایت خود، شما باید یک نقشه سایت XML و HTML ایجاد کنید. اگر سازمان شما وقت، انرژی و پول خود را صرف سئو می‌کند، پس بیشترین بازدهی را از آن باید بگیرید. این شامل بهینه‌سازی‌ های فنی SEO در استراتژی شما است، چه شما SEO خود را در داخل مدیریت کنید یا با کمک یک شرکت SEO. در ادامه مهمترین نکات سئو تکنیکال سایت را معرفی میکنیم و میتوانید از آنها به عنوان یک چک لیست سئو استفاده نمایید. سئو تکنیکال یک مسیر شغلی هیجان انگیز برای کسانی است که توانایی های تحلیلی، دانش فنی برای تشخیص و حل مسائل پیچیده وب سایت را دارا هستند. وبسایت را خزیده و یک داشبورد کاربرپسند ایجاد کرده که مسائل فنی سئو را برای اولویت بندی برجسته می‌سازد.

این موارد شامل استفاده از الگوها و استانداردهای طراحی، رنگ‌ها و فونت‌های مناسب، تراز بندی صفحات، ایجاد آیکون‌ها و دکمه‌های قابل فهم و قابل دسترسی و… می‌شود. با استفاده از ابزارهای سئو، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره عملکرد وب‌سایت خود دریافت کنید. با استفاده مناسب از عناوین هدینگ، محتوای وب‌سایت شما بهتر سازماندهی می‌شود و کاربران و موتورهای جستجو می‌توانند به راحتی سلسله مراتب محتوا را درک کنند. فایل Robots.txt یک فایل متنی است که در قسمت Root وب‌سایت قرار می‌گیرد و نقش مهمی در سئو تکنیکال دارد. این فایل به موتورهای جستجو می‌گوید که کدام بخش‌های وب‌سایت قابل دسترسی هستند و کدام بخش‌ها باید از دسترسی موتورهای جستجو منع شوند.

سئو داخلی چیست ؟ سئو داخلی بر بهینه سازی محتوای وب سایت و عناصر HTML برای بهبود ارتباط و کیفیت آن تمرکز دارد. داده‌های ساختاریافته (Structured Data) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کنند. با استفاده از داده‌های ساختاریافته می‌توانید اطلاعاتی مانند نام محصول، قیمت، امتیاز و … را به موتورهای جستجو ارائه دهید. این اطلاعات می‌تواند در نتایج جستجو به صورت Rich Snippets نمایش داده شود و باعث افزایش نرخ کلیک شود. ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت یکی از نکات مهم سئوی تکنیکال است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

ما در آکادمی دیجیتال مارکتینگ سعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگ مهدی عراقی میتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. اگر یک وب‌سایت کوچک یا بزرگ دارید، نگاهی دوباره به منو سایت خود بیندازید. پیمایش شما اغلب توسط منوی اصلی توصیف می‌شود که معمولاً در بالا یا سمت راست وب‌سایت شما ظاهر می‌شود. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، یک حساب کنسول جستجوی Google ایجاد کنید. نگران نباشید – این برنامه رایگان است و قرار نیست برای این کار پولی پرداخت کنید.

سئو فنی سایت چیست؟ SEO فنی به عناصری در پشت صحنه تلاش‌های سئو شما گفته می‌شود که سئو ارگانیک شما را تأمین می‌کنند، مانند معماری سایت، بهینه‌سازی موبایل و سرعت صفحه. یکی دیگر از مراحل بررسی سئو تکنیکال سایت، بررسی وضعیت ایندکس محتوای منتشر شده است. کافی است چند روز وضعیت ایندکس شدن محتوای منتشر شده را زیر نظر داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است گوگل تصمیم به ایندکس نکردن آن گرفته باشد یا این که از تگ noindex در فایل robots.txt استفاده کرده باشید. در این صورت کافی است این تکه کد را حذف کنید تا سایت شما به حالت قابل ایندکس برگردد. ساده بگوییم که XML Sitemap لیستی از تمام صفحات سایت شما است که به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری