چرا تبلیغات شما باید هدفمند باشد؟2020-07-23
5 نکته مهم برای داشتن یک تبلیغات موثر و حرفهای طرحاتو
امروزه مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به دنبال پیام ها، محصولات و خدمات شخصی سازی شده مرتبط با خواسته ها و نیازهای خودشون هستن. سوم شخص یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کاربلد و حرفهای است که به شما در مدیریت کسبوکار خود در بازاریابی آنلاین، کمک کرده و برندینگ و فروش شما را افزایش میدهد. این به مصرف کنندگان تبلیغاتی در فید آنها می دهد که مستقیماً آنچه را که قبلاً مرور کرده اند منعکس می کند.
محتوا و طراحی
برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند.
معمولاً هر کسب و کاری با روشهای تبلیغاتی مختلف علاوه برشناساندن خود به مشتریان، آنها را برای خرید محصولات ترغیب میکند. برای تمایز از رقبا باید تبلیغات خود را برپایه ارزش افزوده طراحی و تولید کنید. در تبلیغات باید به شکلی هوشمندانه مزیت ها و برتری های محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید. بخشبندی بازار و مخاطبان نقش بسیار مهمی در تبلیغات هدفمند دارد و کمک میکند بهدرستی از منابع استفاده کنید و برای آنها محتوای مرتبط بفرستید.
مثلا اگر شارژر تبلت میفروشید میتوانید تبلیغاتتان را فقط به کاربران تبلت محدود کنید. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند میشود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتیتان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار میدهید. مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است میتوانید تبلیغاتتان را در صفحاتی از وبسایتهای مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کردهاید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی میبینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده میشود مربوط به آشپزی است. برای اینکه بتوانید تبلیغات هدفمند خود را در پلتفرم اینستاگرام انجام دهید لازم است که پیج های مشهور و یا اینفلوئنسرهای محبوب را بشناسید.
سایتهایی که بازدید میکنند، پیجهایی که در اینستاگرام فالو میکنند و حتی زمانی که در اینترنت میچرخند به مارکترها این امکان را میدهد که تبلیغات هدفمند به آنها نمایش دهند. مارکترها تبلیغاتشان را به صورت استراتژیک در جاهایی قرار میدهند و یا تبلیغات را به گونهای طراحی میکنند که به دست مشتریان احتمالی خاص برسد. در نهایت، آنچه در موفقیت هر کسبوکار اهمیت دارد، درک دقیق هدف تبلیغات و پیادهسازی یک استراتژی مناسب برای دستیابی به آن است.
اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید. در این روش، پست در هر دو صفحه نمایش داده میشود و به طور همزمان به مخاطبان هر دو پیج دسترسی دارد. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید.
اگه نمیدونین بخش بندی بازار چیه و چجوری باید بخش بندی بازار رو انجام بدین پیشنهاد میکنیم به صفحه “بخش بندی بازار چیست؟ + انواع، مثال و مزایا” ما مراجعه کنین. ۴- بدنبال ایده ای خلاقانه باشید که قابلیت وایرال شدن و تعامل بیشتر با مخاطب را داشته باشد.
تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. جمعآوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف کسبوکار خود را شناسایی کنید. از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید.
سپس، باید اهداف تبلیغاتی را تعیین کنند که به اهداف کلی کسبوکار کمک کنند. اهداف تبلیغاتی باید مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط، و محدود به زمان باشند. با رعایت این نکات، کسبوکارها میتوانند از تبلیغات مبتنی بر علایق برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند. کسبوکارها میتوانند از ترکیبی از این روشها برای هدفگذاری تبلیغات خود استفاده کنند.
برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامههای وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند. ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده با پیشنهادات ویژه و تخفیفها میتواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند. همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکههای اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد میکند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب میکند. همچنین، بازاریابی در شبکههای اجتماعی با ایجاد تعامل مستقیم و انتشار محتوای جذاب و امکان وایرالشدن محتواها، به سرعت برند شما را مطرح میکند. ترکیب این روشها، بسته به بودجه و اهداف شما، میتواند آگاهی از برند را بهطور چشمگیری افزایش دهد. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند.
همچنین، یکی از موثرترین راهکارها برای ارتباط شخصیسازیشده با مشتریان، استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتیست که نرخ خواندهشدن آنها به 98% میرسد. با استفاده از روشهای موثری که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، میتوانید برندی بسازید که نهتنها مشتریان را جذب میکند، بلکه مشتریان شما را وفادار و فروشتان را افزایش میدهد. اگر این اصول را بهدرستی بهکار بگیرید، برندتان به نامی ماندگار تبدیل خواهد شد؛ درست مثل تبلیغات که در طول زمان، همچنان بهعنوان ابزاری قدرتمند باقیمانده است. مثلا برخی کاربرها دوست دارند آخر شب خرید کنند، پس تبلیغات را آخر شب به آنها نمایش میدهند. یا برخی کاربران دوست دارند ابتدا در مورد برخی محصولات تحقیق کنند و بعد خرید کنند، مارکترها میتوانند این فرایند را مشخص کنند و خودشان را در فرایند تحقیق به کاربران نمایش دهند.
تعیین اهداف روشن، انتخاب کانالهای مناسب، تولید محتوای جذاب، استفاده از دادهها و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، از مراحل کلیدی در این مسیر هستند. همچنین، ارزیابی و بهینهسازی مداوم کمپینها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوریها از اهمیت بالایی برخوردارند. برای تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید، اهداف تبلیغاتی مشخصی تعیین کنید و از ابزارهای تحلیل و اجرای مناسب استفاده کنید. این روش به شما کمک میکند تا هزینهها را کاهش داده و نتایج بهتری کسب کنید. این سبک از بازاریابی، مقرونبهصرفهتر از بازاریابی سنتیست و استراتژیهای سودآورتری دارد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری به همراه دارند.
این امر می تونه به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای مشتری منجر بشه که می تونه وفاداری مشتری رو افزایش بده و به بهبود رضایت کلی اونها کمک کنه. سایر عواملی که می تونن هدف گذاری تبلیغات رفتاری رو شکل بدن شامل لینک های کلیک شده، خریدها، زمان صرف شده در صفحات وب، دنبال کردن رسانه های اجتماعی و موارد دیگه می شه. هدف گذاری جغرافیایی در لیست تجهیزات بازاریابان یک ابزار ضروری به حساب میاد که به ویژه برای برندهایی که به صورت منطقه ای یا در مکان های خاص فعالیت می کنن اهمیت داره. این نوع هدفگذاری، تبلیغات رو برای انتشار برای مصرف کنندگان بر اساس موقعیت جغرافیایی اونها هدایت می کنه. همیشه در مورد تبلیغات هدفمند احساسات منفی وجود داشته که البته بی دلیل نیست. مصرف کنندگان معمولا از اینکه اطلاعات مربوط به رفتار اونها در اینترنت مثل بازدید از صفحات و جستجوهایی که انجام میدن ثبت و جمع آوری می شه، شکایت دارن.
– دیجیکالا: کمپین «جشنواره فروش ویژه پایان سال»
جمع آوری این اطلاعات به علت انجام تبلیغات بهینه توسط شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی هستش. از پلتفرم رسانه اجتماعی خود برای ارائه تبلیغات مرتبط خود به افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند استفاده کنید. مشابه مشتریان فعلی شما، ممکن است دنبال کنندگان شما بیشتر بدانند و به آنچه می گویید اعتماد کنند.
{معرفی انواع رسانه های تبلیغاتی
|}همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. تبلیغات پستی، مانند ارسال کارتپستالها، بروشورها و کاتالوگها، روشی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. این روش با انتقال پیام به مشتریان هدف بهطور شخصیسازی شده، احساسی خاص و منحصربهفردی ایجاد میکند که در بسیاری از روشهای دیگر یافت نمیشود. شاید راه اندازی یک کمپین تبلیغات آنلاین و سفارش تبلیغات از نظر شما پرهزینه باشد. اما باید در نظر بگیرید که با تعیین یک استراتژی دقیق و ایجاد تبلیغات هدفمند می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از هزینه های اضافی دوری کنید. ایم امر در صورتی اتفاق می افتد که تبحر و تخصص لازم را در ارائه تبلیغات داشته باشید.
- {
- برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. |}
- با تبلیغات هدفمند، معمولا بازده بالاتری دارین چون هزینه ها فقط برای افرادی صرف می شه که احتمال تبدیل بالایی دارن.
- همچنین، همواره باید بخشی از بودجه به روشهای تبلیغات آزمایشی اختصاص یابد تا بتوان با ارزیابی مداوم، تاکتیکها را اصلاح کرد. {
- در ادامه با پارامترهای مهم در ایجاد تبلیغات هدفمند بیشتر آشنا خواهید شد. |}
- کسب و کارهایی که میخواهند، در منطقه و محله ی خود تبلیغات و آگاه سازی داشته باشند، می توانند از پنل پیامکی پیام رسان استفاده نمایند. {
- بهتر است پیامکها در زمانهایی ارسال شوند بیشترین احتمال باز کردن توسط مخاطبان وجود دارد. |}
در این نوع هدف گذاری تبلیغاتی، می تونین بر اساس تاریخچه جستجو یا وب گردی مشتریان، تبلیغاتی رو به مشتریان نمایش بدین که به علایق او نزدیک باشن. منظور از زمان درست، موقعی است که تبلیغات شما بیشترین تأثیر را روی مخاطبین بگذارد. به عنوان مثال اگر در زمینه پوشاک زنانه فعالیت میکنید، انتشار تبلیغ در نزدیکی مناسبهایی مثل روز مادر یا عید نوروز میتواند ایده خوبی باشد. علاوه بر این، محتوای شما باید در مکانی که مخاطبان هدفتان بیشترین حضور فعال را دارند، منتشر گردد.
استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد. این نوع تبلیغات بطور مستقیم و هوشمندانه مخاطبان یک برند یا محصول را هدف قرار می دهد. تبلیغات هدفمند بسیار متفاوت از کمپین ها و تبلیغات عمومی اجرا می شود و پروسه زمانبرتر و پیچیده تری را بهمراه دارد. کمپین های تبلیغاتی هدفدار توسط تیم های متخصص تحقیق بازار و ایده پرداز اجرا می شود و باعث می شود مخاطبان خاص یک محصول تارگت اصلی تبلیغ باشند.
این شعار، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده میشد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است. برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. این نوع تبلیغات شامل برگزاری غرفه در نمایشگاه، کنفرانس، وبینار، میزگرد یا حتی یک دورهمی کاری یا دوستانه میشود. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند.
پس از جمعآوری دادههای مخاطبان، کسبوکارها میتوانند از این دادهها برای هدفگذاری تبلیغات خود استفاده کنند. هدفگذاری تبلیغات، فرآیندی است که در آن کسبوکارها تبلیغات خود را به مخاطبانی که احتمال بیشتری دارد از آنها تأثیر بپذیرند، نمایش میدهند. کسبوکارها باید دادههای دقیق و مرتبطی از مخاطبان خود جمعآوری کنند تا بتوانند تبلیغات خود را به طور موثری هدفگذاری کنند. در هر کمپین تبلیغاتی، با توجه به دستهبندی مخاطبان خود، محتوای تولیدشده و هدف تبلیغ میتوانید از گروه مرتبط استفاده کنید. اجازه بدهید از بانیمد هم مثال بزنیم؛ این برند در حوزۀ پوشاک فعال است و دستهبندیهای متعددی براساس علایق، سن، جنسیت و… دارد. بانیمد در کمپین اخیر خود (قبل از شروع سال تحصیلی جدید) هیچ محدودیتی برای مخاطبان قائل نشده است و به نظر میرسد هدف از آن آگاهی از برند در کنار افزایش فروش بوده است.
با تبلیغات موثر، میتوانید مشتریانی را جذب کنید که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند ولی از آنها اطلاعی نداشتند. بازاریابی پیامکی یکی از سادهترین و درعینحال پربازدهترین روشهای تبلیغاتی در دنیای امروز است. با افزایش روند استفاده از تلفن همراه، پیامک به یکی از پرکاربردترین ابزارها برای برقراری ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. این روش به کسبوکارها کمک میکند تا پیامهای تبلیغاتی خود را در کوتاهترین زمان ممکن به دست مخاطبان برسانند و نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند.
در این مقاله به بررسی تکامل گرافیک تبلیغاتی از دوران باستان تا امروز خواهیم پرداخت و نقش آن را در تبلیغات و بازاریابی مدرن بررسی میکنیم. خواهیم دید که چگونه هنر گرافیک از نقاشیهای ابتدایی تا طرحهای پیچیده دیجیتال پیشرفت کرده و همواره در خدمت جلب توجه مخاطبان و انتقال پیامهای تبلیغاتی بوده است. برای اینکه بتوانید یک دسته بندی درست از مخاطبان خود در دست داشته باشید لازم است که هدف خود را شناسایی کنید.
همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم تبلیغات باید اصولی و استاندارد باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، یک سرمایهگذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد. در استوری یا پستهایی که منتشر میکنید، از مخاطبان جدید دعوت کنید که شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر هر روز در حال شات کردن صفحات مختلف باشید، ممکن است مخاطبان خسته شوند و حتی صفحه شما را ترک کنند. شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد.
فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین میتوانید از نظرسنجیها، استوریها، مسابقات، ولاگها و پستهای تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید. این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش میدهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح میکند. ایمیل مارکتینگ یک از استراتژیهای بازاریابی اینترنتیست به شما کمک میکند تا ارتباطی شخصیسازیشده با هر یک از افراد علاقهمند به کسبوکار خود را برقرار کنید. بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای موثر برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائۀ پیشنهادات ویژه است. این روش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی دارد و برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی استفاده میشود.
هدفمند بودن تبلیغات یکی از مهمترین اصولی است که باعث رشد نرخ تبدیل خواهد شد. وقتی استراتژی های تبلیغات را با مشخص کردن اهداف پیاده سازی کنید، نتایج متفاوتی در بازاریابی و فروش کسب خواهید کرد. در ادامه به راهکارهایی برای هدفمند کردن تبلیغات اشاره می کنیم که تبیعت از این روش ها کمک می کند بازدهی بیشتر از تبلیغات خود داشته باشید. فرقی نمیکند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد.
۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست.
هدفمندسازی تبلیغات به این معناست که پیامهای تبلیغاتی به درستی به دست مخاطبان درست برسند. این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک یکی دیگر از عوامل کلیدی در موفقیت کمپینهای تبلیغاتی است. بهتر است پیامکها در زمانهایی ارسال شوند بیشترین احتمال باز کردن توسط مخاطبان وجود دارد. برای موفقیت در بازاریابی پیامکی، شخصیسازی پیامها، زمانبندی مناسب، ارائه پیشنهادات جذاب و رعایت قوانین ضروری است.
این نوع تبلیغات با شناخت مخاطبان و آگاهی از نیازها و علایق آنها اقدام به تولید محتواهای روانشناسی شده می کند. تجربهاندوزی از کمپینها و تبلیغات قبلی و بهکارگیری اطلاعات و تحلیل آنها کمک میکند تا در تبلیغات بعدی خود هدفمندتر باشید و بتوانید مخاطبان هدف بیشتری را پوشش دهید. آمار و اطلاعات به شما کمک میکند رفتار مخاطبان هدف را در کمپینهای قبل بررسی کنید و در برنامههای جدید خود براساس موارد واقعیتر سراغ آنها بروید. اگر تاکنون از این روش استفاده نکردهاید، پیشنهاد میکنیم یک سامانه پیام کوتاه معتبر را انتخاب کنید و کمپین تبلیغاتی خود را آغاز نمایید.
با ارسال پیا های مرتبط و شخصی شده، به مشتریانتون نشون میدین که نیازهای اونها رو درک می کنین و راه حل هایی رو ارائه میدین که متناسب با اونها باشه. برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر، بازاریابان می تونن برای نمایش تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا تیک تاک از تبلیغات پولی استفاده کنن. گزینه های دیگه شامل انتشار Targeted advertising در نتایج جستجوی گوگل کاربران یا از طریق شبکه نمایش گوگل هستش که به 90 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی داره. برای ارائه تبلیغات به مشتریانی که از قبل به برند شما علاقه مند شدن ایمیل راهی عالی به حساب میاد. بنابراین، برای مشتریانی که در خبرنامه ها و آفرهای ویژه مشارکت کردن، می تونین از این روش استفاده کنین. تبلیغات هدفمند مزایای زیادی رو برای بازاریابان و مصرف کنندگان فراهم می کنه.
اما چرا باید تبلیغ کنیم؟ در دنیای امروز، جلب توجه مشتریان و ایجاد ارتباط موثر با آنها از طریق تبلیغات، کلید اصلی موفقیت است. در این مقاله، با 10 فایده تبلیغات آشنا میشویم و دلیل اهمیت آن برای کسبوکار شما را بررسی خواهیم کرد. ایجاد تبلیغات هدفمند به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند و نتایج بهتری از تبلیغات خود کسب کنند. انتخاب کانالهای تبلیغاتی مناسب به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند. شناسایی مخاطبان هدف به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند. هر کسبوکار، مشتریان بالقوهای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میگردند.
سپس با داشتن این اطلاعات محتواهای روانشناسی شده که باعث تحریک احساسات مخاطب شود تولید می شود. اصل خلاقیت مهمترین موضوع در تولید محتوا و پیاده سازی تبلیغات هدفمند است که باعث تاثیرگذاری بیشتر بروی مخاطبان هدف می شود. تبلیغات هدفمند روشی موثر و هوشمندانه برای افزایش فروش و توسعه برند شناخته شده است.
با ایجاد فهرستی از سایت های پرمخاطب و نوع موضوع و نوع رفتار مخاطب، برای ایجاد تبلیغات هدفمند خود اقدام کنید. کسبوکارهایی که محصولات و خدمات آنها به موقعیت جغرافیایی خاصی وابسته است یا بازار خاصی برای ارائه محصولات و خدمات خود دارند از تبلیغات جغرافیایی استفاده میکنند. بهعبارتدیگر تبلیغات جغرافیایی شامل معرفی محصولات یا خدمات به بازار هدف خاصی است که در یک محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند. اگرچه تبلیغات جغرافیایی از دید بسیاری از افراد اهمیت چندانی ندارند؛ اما این نوع تبلیغات ابزاری کاربردی و مهم برای بازاریابان به شمار میرود. خدماتی مانند نمونه کد آماده ارسال پیامک و پشتیبانی فنی برای همه برنامه نویسان و توسعه دهندگان در پنل پیامکی پیام رسان بصورت رایگان ارائه می شود. کسب و کارهایی که میخواهند، در منطقه و محله ی خود تبلیغات و آگاه سازی داشته باشند، می توانند از پنل پیامکی پیام رسان استفاده نمایند.
این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود. ایجاد ترجیح برند معمولاً با تأکید بر تمایز و شخصیت منحصربهفرد برند انجام میشود. در این مرحله، مخاطبشناسی و تحقیقات بازار اهمیت ویژهای دارند تا بتوان فهمید مشتریان به چه ویژگیهایی در محصول علاقه نشان میدهند. اگر مشتری به برند شما ترجیح پیدا کند، احتمال خرید آیندهاش بهشدت افزایش مییابد.
این روش نه تنها تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش میدهد، بلکه هزینهها را کاهش داده و بازده سرمایهگذاری را بهبود میبخشد. همچنین، میتوان تبلیغات در شبکههای اجتماعی را نیز یکی از زیرمجموعههای بازاریابی اینترنتی در شبکههای اجتماعی در نظر گرفت. با انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس ویژگیهای مخاطبان و مشتریان بالقوۀ کسبوکار خود، میتوانید تبلیغات به این شیوه را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ پیش ببرید. در اهداف ترغیبی، تبلیغات بیشتر بر ایجاد تمایز نسبت به رقبا و تشویق مشتری به انتخاب محصول یا خدمت خاص متمرکز است. در این راستا، برندسازی و برجستهکردن ارزش پیشنهادی منحصربهفرد، نقش مهمی در ترغیب بازار هدف دارد. برای نمونه، یک شرکت مواد غذایی با برگزاری کمپینی جذاب و ارائه تخفیفات ویژه، مشتریان جدیدی را جذب کرده و میزان فروش خود را تا ۱۵ درصد افزایش داد.
استفاده از تبلیغات ارزانقیمت یا غیرحرفهای ممکن است به اعتبار برند شما آسیب بزند. طراحی مناسب تبلیغات و استفاده از گرافیکهای حرفهای میتواند تفاوت چشمگیری در تأثیرگذاری داشته باشد. بعد از عضویت در خانواده ی پیام رسان، یک خط رند و زیبا از اپراتور 5000 به نام شما احراز هویت میشه،علاوه بر اون میتونین هم از سایر اپراتورها، خط اختصاصی با شماره ی دلخواه خودتون رو هم خریداری کنین. اما در نظر گرفتن بازارهای موازی که با هدف شما مرتبط هستن هم ارزشمند هستش. اینطوری می تونین نرخ تبدیل بالاتر و هزینه کمتر برای جذب هر مشتری رو تجربه کنین. با بهبود نرخ تبدیل و به حداکثر رسوندن ROI خودتون، می تونین ارزش بیشتری رو از بودجه تبلیغاتی خودتون دریافت کنین.
اینجا کلیک کنید