آموزش اینستاگرام فیلم 2024-01-18

آموزش ساخت ویدیو برای اینستاگرام با هدف افزایش فروش و جلب مخاطب ساخت تیزر تبلیغاتی

قرارگیری ویدئو طولانی در اینستاگرام یکی از مشکلات و نکات مهمی است که همه کاربران امروزه با آن روبرو هستند. کاربران مبتدی که از ویندوز استفاده می کنند، می توانند نرم افزار ویرایشگر ویدئوی EaseUS را انتخاب کنند تا فقط با چند کلیک یک ویدئو در سطح حرفه ای ایجاد کنند. با استفاده هوشمندانه از امکانات تگ و منشن در اینستاگرام، می‌توانید برند خود را بهبود دهید، تعاملات خود را افزایش دهید و ارتباطات موثرتری با دنبال‌کنندگان و کاربران دیگر برقرار کنید. این اقدامات نقش مهمی در افزایش دیدپذیری و تعاملات شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند. بایو یا بیوگرافی در اینستاگرام، جایی است که کاربران برای اولین بار با صفحه شما آشنا می‌شوند.

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید (اگر لازم است وارد حساب کاربری خود شوید) و روی آیکن پروفایل در منوی پایینی بزنید تا وارد پروفایل شوید. وقتی لیست خود را ساختید، می‌توانید به آسانی استوری‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. بعد از ثبت و ضبط تصویر یا ویدیو، در گوشه صفحه روی دکمه Close Friends بزنید تا فورا محتوا با آن‌ها به اشتراک گذاشته شود. اگرچه بی‌شمار اپلیکیشن شخص ثالث داریم که امکان بازنشر پست‌های اینستاگرامی دیگران را مهیا می‌کنند، بسیاری از آن‌ها از استوری‌ها پشتیبانی نکرده‌اند. اما یک راه آسان و سریع برای دور زدن این محدودیت، استفاده از قابلیت فیلم‌برداری و ثبت اسکرین شات درون موبایل هوشمند خودتان است. هم موبایل‌های آیفون و هم دیوایس‌های اندرویدی از یک قابلیت ثبت تصویر از صفحه برخوردار شده‌اند و می‌توانید بدون دانلود هیچ اپلیکیشن اضافه‌ای، از آن‌ها بهره بگیردی.

وقتی شما یک فیلمی را در Story اینستای خود انتشار می دهید، اپ اینستا به صورت خودکار فیلمها را به بخش های 30 ثانیه ای تقسیم بندی می کند، ولی در پست ها متاسفانه اینطور نیست و شما باید از برنامه های مجزا کمک بگیرید. در ادامه نرم افزار گذاشتن ویدئو طولانی در پست اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم. در این بخش به صورت کامل روش گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام را یاد گرفته اید. راه دیگری که به کمک آن می‌توانید ویدیو طولانی مدتی در اینستاگرام آپلود کنید، به اشتراک گذاشتن این فیلم در آی جی تی وی یا تلویزیون اینستاگرام می‌باشد. یک عکس با دوربین بگیرید یا از گالری تصاویری روی iPhone گزینه Library یا در گوشی Android گزینهGallery در پایین صفحه ضربه بزنید و عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

برخی از پیج‌ها برای نوشتن کپشن‌های طولانی‌تر، از کامنت پین شده استفاده می‌کنند تا بتوانند تعداد کاراکترهای خود را به ۴۴۰۰ برسانند. اگر فکر می کنید نیاز به دانستن نکات دقیق تر و کاربردی تر دارید می توانید مقاله “5 قانون موفقیت در اینستاگرام” را مطالعه کنید. دریافت لینک دانلود ممکن است تا سقف ۴۸ ساعت طول بکشد. با کلیک روی این لینک می‌توانید تصاویر، کامنت‌ها، جزییات پروفایل، تاریخچه جستجوها، مخاطبان، پیام‌ها، لایک‌ها و دیگر جزییات شخصی خود را دریافت کنید. رمز عبور خود را در صفحه بعدی وارد کنید و Next را بزنید.

در صفحه پیش‌نمایش استوری، روی دکمه Hightlight در گوشه پایین سمت راست بزنید. اگر استوری‌هایی که پیشتر پست کرده‌اید را نمی‌بینید، Story Archving یا آرشیو کردن استوری‌ها را فعال کنید. برای این‌کار روی آیکن منو در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود بزنید، سپس به Settings، سپس Privacy و در نهایت Story بروید. اطمینان حاصل کنید گزینه Save to Archive روشن است و به رنگ آبی نمایش داده می‌شود.

این برنامه برای اضافه کردن طراحی های ساده به عکس ها و ویدئوهای شما در آیفون یا آیپدتان طراحی شده است. برای ساخت ویدئوهای اینستاگرام با استفاده از دستگاه های آیفون، آیپد و … به صورت رایگان به کار می رود. برای ساختن ویدئوهای بلند به صورت رایگان و نیز ذخیره آنها با کیفیت بالا به کار می رود. سپس دوستان و دنبال کنندگان شما قادر خواهند بود ویدئوی شما را در اینستاگرام مشاهده و تگ کنند.

در نظر داشته باشید که بازه‌های زمانی بالا صرفا به بازه زمانی برتر انتشار پست در هر روز را نمایش می‌دهند و در واقع از این نگفته‌ایم که چه روزهایی برای انتشار پست بهتر هستند. برای جستجوی یک تگ، با یا بدون علامت هشتگ (مانند #خوزستان یا خوزستان) سرچ کنید. بعد از تایپ کردن عبارت تگ مورد نظر، می‌توانید یا لیستی که به صورت اتوماتیک از برجسته‌ترین نتایج به دست می‌آید را از نظر رد کنید یا روی تب Tags بزنید تا نتایجی که تگ نیستند از فیلتر عبور کنند. گزینه Tap to Type را بزنید تا قادر به تایپ کردن یک پیام مثل همیشه باشید.

در پیش‌نمایش ویدیوی کامل شده، گزینه Instagram را بزنید. اگر از کاربران قدیمی‌تر اینستاگرام باشید به احتمال فراوان دورانی را یادتان می‌آید که پست‌ها به ترتیب زمانی به نمایش درمی‌آمدند. این موضوع دیگر این روزها مصداقی ندارد. شرکت اینستاگرام در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ از اسرار الگوریتم خود پرده برداشت و تاکید کرد که سه فاکتور کلی (علاقه، تازگی و روابط)، چگونگی نمایش یک پست‌ درون فید کاربران تاثیر می‌گذارند. در باکس Name This Group می‌توانید نامی برای گروه چت ویدیویی خود برگزینید.

مردم داستان شنیدن را دوست دارند و بیشتر با شما همراه خواهند شد و تا پایان ویدئو را مشاهده می کنند. آن ها همچنین بازخورد بهتری به شما ارائه می دهند، چون یک داستان شنیدند. برای اینکه زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، داستان خود را به سه قسمت یا قسمت شروع، وسط و پایان تقسیم کنید و بدانید که می خواهید هر بخش چقدر طول می کشد. به عبارت بهتر تب Popular بیشتر شبیه تب Explore در اینستاگرام است که در آن اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید افراد بیشتری که با سلایق شما همسان هستند، کشف کرده و آن‌ها را فالو کنید. پس از پیدا کردن ویدیوی موردنظر خود فقط کافی است بر روی صفحه ضربه بزنید تا کاشی‌های پایین صفحه را حذف کرده و در نهایت ویدیو را به صورت تمام‌ صفحه مشاهده کنید. جهت آپلود فیلم در قالب استوری توجه داشته باشید که بیشتر از ۱۵ ثانیه نشود.

اگر قبلا کالکشنی ساخته باشید، پنجره‌ای متفاوت به نمایش درمی‌آید. در این پنجره می‌توانید روی کالکشن دلخواه خود زده و پست را درون آن ذخیره کنید. به صورت مشابه نیز می‌توانید روی علامت مثبت زده و کالکشنی جدید بسازید. برای نهایی شدن روند حذف همیشگی پست اینستاگرامی شما، لازم است بار دیگر Delete را بزنید تا تایید کنید که واقعا می‌خواهید پست پاک شود. به یاد داشته باشید که بعد از این مرحله، دیگر امکان بازگردانی پست پاک شده وجود ندارد.

برای کالکشن خود یک نام انتخاب کرده و گزینه Done را بزنید. به عنوان گزینه‌های جایگزین می‌توانید پست‌های اینستاگرامی خود را آرشیو نیز کنید که اساسا باعث می‌شود از چشم دیگران پنهان بمانند. حالا باید لیستی شامل افراد پیشنهاد برای افزودن به لیست Close Friends خود را مشاهده کنید. روی Add بزنید تا قادر به افزودن هرکسی به آن لیست باشید و با نوار Search هم می‌توانید به جستجو برای شخصی خاص بپردازید.

اگر در وسط یک ویدیو مشاهده آن را متوقف کنید، IGTV قسمت‌هایی که مشاهده نکرده‌اید به شما یادآوری خواهد کرد. بنابراین می‌توانید ویدیوی موردنظر را دوباره در زیر تب ادامه مشاهده (Continue Watching) پیدا کنید. از آن‌جایی که IGTV و اینستاگرام با یکدیگر همکاری می‌کنند، شما تا زمانی که از برنامه اصلی اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، مجبور نیستید یک ورودی جداگانه IGTV را ایجاد نمایید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه ادامه (Continue) ضربه بزنید. این برنامه در حال حاضر در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل‌پلی در دسترس کاربران قرار گرفته که شما می‌توانید به صورت جداگانه از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید ویدیو را داخل برنامه IGTV ضبط کنید، بنابراین مجبور هستید فعلا آن‌ها را به‌صورت جداگانه از گالری خود آپلود کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نحوه کار با این پلت‌فرم جالب را برای علاقه‌مندان به انتشار ویدئوهای طولانی‌مدت در اینستاگرام توضیح دهیم؛ با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید IGTV اینستاگرام را به عنوان پست در اکانت خود آپلود کنید. یکی از مزایای اصلی آن استفاده از خود اینستاگرام برای تهیه آی جی تی وی است و دیگر نیازی به اپلیکیشن جداگانه نخواهید داشت. بلکه با استفاده از اینستاگرام به راحتی می توانید ویدئو طولانی خود را آپلود کنید. در گذشته شما قابلیت انتشار ویدیو بلند را در اینستاگرام نداشتید و این جزو مشکلات کاربران محسوب می شد، یعنی کاربران نمی توانستند ویدئو هایی که بیش از یک دقیقه هستند را در اینستاگرام بارگذاری کنند.

IGTV یک اپلیکیشن مجزا هم برای موبایل‌های آیفون و اندروید دارد، اما لزوما نیازمند استفاده از آن نخواهید بود و قابلیت‌های مربوط به این ویژگی در اپلیکیشن خود اینستاگرام هم یافت می‌شوند. دلیل دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری با هدف ساخت ویدیو برای اینستاگرام آمارهای منتشر شده توسط این شبکه اجتماعی است. بر اساس اعلام آن، سال به سال زمان سپری شده توسط کاربران به منظور تماشای محتواهای ویدیویی ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مقایسه با سال ۲۰۱۶، تعداد کلیپ‌های تولید و منتشر شده در این پلتفرم اکنون ۴ برابر شده است. دوران پخش کلیپ های ویدیویی 6 و 15 ثانیه ای در اینستاگرام مدت هاست که گذشته است، اما این بدان معنا نیست که همه ما فقط قادر به اشتراک گذاری فیلم های بلند هستیم. قابلیت آپلود فیلم کوتاه در پست اینستا در حالت معمولی وجود دارد.

با در نظر گرفتن این محدودیت‌ها، می‌توانید محتوای خود را به صورت بهینه و خلاقانه ارائه دهید. دانستن این محدودیت‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید محتوای خود را سازماندهی کنید و از تمامی امکانات اینستاگرام بهره‌مند شوید. همچنین، برای افزایش جذابیت و دیده شدن بیشتر پست‌ها و پیج خود، می‌توانید از ابزارهای تحلیل اینستاگرام و ترفندهای مختلف استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت تبدیل اکانت اینستاگرام به حساب تجاری، دسترسی به ابزار insight اینستاگرام است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا تحلیل دقیقی از عملکرد پست‌ها و استوری‌های خود داشته باشید و بتوانید استراتژی‌های موثرتری برای بهبود تعاملات و جذب مخاطب بیشتر تدوین کنید. استفاده از اکانت بیزینس به شما این امکان را می‌دهد که به اطلاعات دقیق‌تری دسترسی پیدا کنید و بتوانید استراتژی‌های موثرتری برای جذب مخاطب و افزایش تعاملات پیج خود اتخاذ کنید.

برای آنبلاک کردن اکانت به همان صفحه بازگردید و ضمن دنبال کردن مراحل بالا، گزینه Unblock را بزنید. بعد از این تصویر پروفایل شخص مقابل شکلی اندک شفاف به خود می‌گیرد و استوری‌های او در پایان فید شما نمایش داده می‌شوند. در پروفایل او، گزینه Following را زیر تصویر پروفایل او بزنید. روی حباب تصویر پروفایل در بالای فید کلیک کنید تا استوری خودتان را ببینید.

در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد. اینستاگرام تایید می‌کند که حساب کاربری شما به شکلی موقتی غیر فعال شده. برای فعال‌سازی دوباره، درون وب‌سایت اینستاگرام لاگین کنید. سپس در زیر عبارت Why Are You Disabling Your Account، دلیلی برای غیر فعال‌سازی حساب کاربری خواسته می‌شود.

در این قسمت  می توانید تبلیغات پست واستوری های خود را که به اینستاگرام سپرده اید را مدیریت کنید . در این قسمت شماره پیامک و ایمیلی که قبلا وارد کرده اید نمایش داده می شود . آموزش اینستاگرام شامل 5 بخش اصلی می باشد (Home/ search/ New post/ Activity / account ) در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه و کامل توضیح خواهیم داد .

اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و روی آیکن Messenger در گوشه بالا سمت راست بزنید. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و آیکن Messenger را در گوشه بالا سمت راست بزنید. برای پاسخ دادن به پیام با یک تصویر یا ویدیو، روی Camera در باکس پیام بزنید. رابط کاربری دوربین همراه با چند گزینه باز می‌شود. حالا یک تصویر یا ویدیو ثبت کرده و گزینه Send را بزنید. برای ارسال همان تصویر یا ویدیو به سایر مخاطبان اینستاگرامی، به سراغ گزینه Send to Others بروید.

برای مثال یکی از ساده‌ترین محدودیت‌های پست‌های عادی این است که باید تصویر خود را برش بزنید. هایلایت‌ها ضمنا مناسب مواقعی هستند که می‌خواهید محتوایی دم دستی تولید کنید و نیازی به جذب لایک و کامنت ندارید. روی آیکن پروفایل در گوشه پایین سمت راست صفحه بزنید. هر پست یا ویدیویی را می‌توان در کالکشن اینستاگرام ذخیره کرد، اما تنها روی اکانت خودتان قادر به مشاهده آن‌ها خواهید بود. در این بین هیچکس دیگری قادر به مشاهده پست‌های ذخیره شده و کالکشن‌های شما نیست و تنها خودتان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

بیایید به مرور این بپردازیم که آرشیو کردن و حذف کردن پست‌ها در اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند. روی پستی که می‌خواهید پاک کنید بزنید تا باز شود. اگر هنوز این المان تصویری را نمی‌بینید، روی علامت X زده و اندکی بیشتر منتظر بمانید تا فالوئرها استوری شما را تماشا کنید.

پست حالا در محیط ساخت استوری اینستاگرام ظاهر می‌شود و می‌توانید آن را با گیف‌ها، متن‌ها و موسیقی‌های معمول شخصی‌سازی کنید. اگر گزینه Add Post to Your Story را نمی‌بینید، یا اکانت مورد نظر عمومی نیست یا بازنشر پست‌های خود را غیر فعال کرده. وقتی اینستاگرام باز می‌شود، اگر می‌خواهید تصاویر و ویدیوهای دیگری را به آن اضافه کنید و Next را بزنید.

برای ضبط ویدیوی Reels روی آیکن دوربین در گوشه بالا سمت چپ صفحه هوم اپلیکیشن بزنید و سپس به سراغ گزینه «Reels» در منوی کشویی پایین صفحه بروید. اگر هم می‌خواهید Reel های ساخته شده به دست دیگران را مشاهده کنید، روی آیکن ذره‌بین در پایین صفحه بزنید تا صفحه Explore باز شود. نخستین پستی که می‌بینید (و ابعادی بزرگ‌تر از باقی پست‌ها دارد) یک ویدیوی Reels کاملا اتفاقی است. با کلیک روی آن فید مخصوص Reels باز می‌شود و صرفا با اسکرول کردن به سمت پایین یا بالا، ویدیوهای بیشتری مقابل چشم قرار خواهند گرفت. اینستاگرام صرفا پلتفرمی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر مربوط به مسافرت و سلفی‌هایی که درست قاب‌بندی شده‌اند نیست. با قابلیت‌های پیام‌رسانی اینستاگرام، می‌توانید روی پلتفرم‌های iOS و اندروید چت‌هایی ویدیویی با حضور حداکثر شش فالوئر یا دوست فیسبوکی داشته باشید.

نرم افزار ساخت کلیپ اینستاگرام برای گوشی، راهی آسان برای افرادی است که زمان کافی برای تدوین فیلم اینستاگرام را ندارند. کمک گرفتن از نرم افزار های گوشی علاوه بر اینکه در زمان صرفه جویی می کند، بر اساس محیط کاربری آسانی که دارد مورد توجه اکثر کاربران است. پس از اینکه تدوین فیلم اینستاگرام را انجام دادید، می توانید آن را به راحتی در فضای اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برخی از نرم افزار های تدوین فیلم اینستاگرام این قابلیت را دارند که پس از ویرایش تدوین فیلم می توانید آن را به صورت مستقیم در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اما می توانید ویدیو ویرایش شده را در گالری خود ذخیره کرده و در محیط اینستاگرام از طریق گالری آن را انتخاب کنید تا در این فضا آپلود شود.

مدرسه تولید محتوای اتک، با هدف آموزش بازاریابی و تولید محتوا ساخته شده است تا به علاقمندان و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کند در مدت زمانی بهینه موارد مهم این حوزه را بیاموزند. ویدیوهای تایم لپس مدت زمان طولانی تری را در یک عکس کوتاه تر متراکم می کنند، بنابراین فیلمبرداری یک ویدیوی تایم لپس نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم از سه پایه برای نصب دوربین خود استفاده کنید و تنظیمات فوکوس و نوردهی را قفل کنید. اگر با گوشی فیلم می‌گیرید، آن را در حالت ایرپلن قرار دهید تا از وقفه‌هایی که ممکن است ویدیو را متوقف کند، جلوگیری کنید.

اگر بخواهید ویدیوهای موجود را مشاهده کنید، فقط کافی است از طریق کاشی‌های پایین تب‌ها، اسکرول کنید و یکی یکی آن‌ها را مشاهده نمایید. مقدمه‌های خسته‌کننده را کنار بگذارید. همانطور که گفتیم در زمان ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام زمان زیادی ندارید، در نتیجه نباید نیمی از آن را به معرفی خود تلف کنید. بهتر است خیلی سریع به سراغ پیام اصلی بروید. یکی از مهم ترین عیب هایی که آی جی تی وی دارد، بخش Insight است که اطلاعات کاملی به شما ارائه نمی دهد.

این به این خاطر مهم است که چون همواره تعداد ویو از تعداد لایک بیشتر  می باشد، بنابراین نمایش تعداد ویو دنبال کننده را جهت تماشای فیلم مورد نظر بیشتر تشویق می کند. جهت تبدیل فیلم خود به چند بخش قادر می باشید تا از برنامه هایی که که قبل تر گفته شد، استفاده کنید. 4 – در این بخش با گزینه Show Activity Status مواجه می شوید که با فعال کردن آن افراد مختلف می تواند مشاهده کند که شما آنلاین هستید و خاموش کردن آن دیگر کاربری در اینستاگرام میتواند آنلاین بودن شما را تشخیص دهد. در این قسمت پست هایی که از کاربران دیگر که سیو و ذخیره کرده اید را نمایش می دهد .

بنابراین اگر پروفایل اینستاگرام خود را در حالت خصوصی قرار نداده باشید، هرکسی می‌تواند استوری‌ها و هایلایت‌ها را ببیند. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید چندین تصویر و ویدیو را در با استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی روی اندروید و iOS استوری کنید. IGTV تلاشی عظیم از سوی اینستاگرام است که این شبکه اجتماعی را وارد دنیای پلتفرم‌های ویدیویی طولانی‌مدت کرده. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند ویدیوهایی تا سقف ۱۵ دقیقه (یا ۱ ساعت در صورت استفاده از ورژن دسکتاپی اینستاگرام) را با فالوئرها به اشتراک بگذارند.

باز هم در منوی پایینی با کلیک روی تصویر پروفایل خود می‌توانید پست‌های قبلی را مشاهده کنید، به ویرایش پروفایل خود بپردازید، به اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید و شما را فالو می‌کنند دسترسی یابید و چیزهایی از این دست. انتخاب کنید که می‌خواهید اکانت جدیدتان با شماره موبایل ایجاد شود یا با یک ایمیل آدرس. با کلیک روی گزینه Phone می‌توانید شماره موبایل را وارد کنید و با کلیک روی گزینه Email، ایمیل آدرس را. بعد از اینکه کار به پایان رسید گزینه Next را بزنید. اگر در شبکه اجتماعی فیسبوک یک حساب کاربری دارید، می‌توانید با استفاده از همان اکانت وارد اینستاگرام شوید. از سوی دیگر، با مراجعه به وب‌سایت رسمی اینستاگرام (+) هم قادر به استفاده از نسخه تحت وب آن هستید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام